Augusta

Augusta

torsdag 10 februari 2011

Snark!

Snart somnar jag, men tänkte först skriva lite om mitt liv här i Perth. Har ju varit här i över fyra veckor nu! Skumt..

Måndagar har jag Charlie (3 år) och Emma (1½ år) tiderna 9-15, tisdagar 8-18, onsdagar 8-18 och fredagar 9-15. Alltså är jag ledig torsdagar, lördagar och söndagar. De långa dagarna har jag även Jackson (7 år) efter klockan 15. Alla ungar är egentligen (haha) väldigt snälla, men har sjukt mycket energi så det kan bli en hel del bråk mellan dem. Alltså är de där lediga torsdagarna välbehövliga!

Igår, efter de där 10 timmarna, var jag ute med en av irländarna från i lördags och cruisade runt i hans Lexus. Haha, inte helt fel! Får övertala honom till att låta mig köra den nångång ;]

Imorse var jag i ett stall norr om Perth som håller i ridlektioner för handikappade. Där ska jag volontärarbeta torsdagar och ibland lördagar. Alltså mata hästarna, göra dem iordning för ridlektionerna och även hjälpa de handikappade (speciellt barnen). Man får också rida lite då och då. Tur att jag packade mina ridbyxor! :D

Nu ska jag kolla klart på Lost och sedan nana. Uppdaterar mer på söndag om jag hinner (fullspäckat schema!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar