Augusta

Augusta

söndag 30 januari 2011

(När jag började skriva det här var) klockan är kvart över åtta på kvällen och jag kom precis hem från the city. Har varit och ätit sushi och tagit några öl med tysken Robin. Exceptionellt trevligt. Jag har verkligen fastnat för Redback-ölen. Den är gjord på vete.


Gårdagen spenderades på stranden, Scarborough beach. Jag och Sammy blev uppraggade av några stolpskott från Melbourne. Hela den här upplevelsen fick mig att inse vilka douchebags de flesta Australiensiska snubbar är. De var iaf gött fulla och ville bjuda på öl, låna solkräm och ge oss deras nummer. Vi var måttligt sugna, asså. Framåt eftermiddagen skulle de gå hem och då fick uppenbarligen en av killarna en snilleblixt, att han skulle hoppa in i en av lastbilarna som stod vid stranden och köra runt med den! Vi låg och såg hela spektaklet tio meter framför lastbilen och jag har aldrig haft ett större WTF-moment. Han lägger in"Drive" och rattar lite, kraschar in i en stolpe och dess respektive soptunna och hjulen fastnar såklart i sanden. Ägaren till trucken springer fram till dörren, drar ut fyllot och skriker "If you ever go near my car again I will f*cking kill you!" samtidigt som han slänger ner honom i sanden. Killen och hans kompisar springer därifrån medan ägaren och hans jobbarkompisar ringer polisen. Beach action!


Efter det åkte vi hem till min familj, borstade håret, sköljde av all sand och sedan gick vi runt och letade krubb. Vi åt på ett curryställe (lamm!) och sedan tog vi bussen in till Northbridge, åt en massa glass och gick runt och kollade på fulla människor. Mitt på torget har de en gigantisk projektorduk där de visar asiatiska filmer. Eller alla gånger jag har varit där har det varit det i alla fall. Australien kryllar av söta små kineser :]


Annars idag har gick jag en liten promenad (orkar inte gå långt i 40 graders värme, puh), köpte lite juice och jordgubbar och satte mig ner i en park och chillade lite. Skönt att komma ifrån barnen ett tag, trots att de på senaste tiden har varit väldigt gulliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar